środa, 26 grudnia 2012

Świąteczne muffiny z klementynkami i żurawiną



Bożonarodzeniowe śniadania są bardzo kaloryczne i sycące, pieczone mięsa, sałatki z majonezem - ileż można ich jeść! Czyż nie cudownie byłoby zjeść na świąteczne ( lub poświąteczne) śniadanie coś lekkiego i orzeźwiającego? :-) Przepis ten znalazłam  w świątecznej książce Nigelli Lawson.



Składniki:

  • 250 g mąki 
  • 100 g cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej (opcjonalnie)
  • 1 jajko
  • ok. 125 ml mleka pełnotłustego (u mnie 2% tłuszczu)
  • 75 ml oleju
  • 2 klementynki
  • 100 g suszonej żurawiny 
Przygotowanie:
Przygotuj formę na muffinki - wysmaruj olejem lub wyłóż papierowymi papilotkami (gdy forma ma klasyczne kształty). Do miski wsyp  mąkę, cukier, proszek do pieczenia, sodę, i cynamon. Dodaj skórkę otartą z mandarynek i wymieszaj. Do naczynia z podziałką wyciśnij sok z dwóch klementynek, dolej mleka do 200 ml, dodaj olej i jajko - wszystko roztrzep i  wlej do miski z sypkimi składnikami. Całość wymieszaj i dodaj suszoną żurawinę. Możesz użyć mąki pełnoziarnistej, ja tym razem nie miałam więc do zwykłej białej dodałam 3 łyżki otrębów pszennych. Ciasto wlej do foremek i piecz 20 min w piekarniku nagrzanym do 190 - 200 st. Gotowe muffinki posmaruj masłem i dżemem pomarańczowym lub śliwkowym. Podawaj z kubkiem mleka lub kakao. Smacznego! :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...