niedziela, 30 grudnia 2012

Sałatka śledziowa z ziemniakiem lub ...


... lub sałatka ziemniaczana ze śledziem :-) - na święta, po świętach, na co dzień i od święta - dla odmiany dziś nie na słodko :-)



Oryginalnie natchnęła mnie sałatka ziemniaczana, którą od lat robiła moja mama:

Oto jej składniki - SAŁATKA ZIEMNIACZANA:

  • ziemniaki w mundurkach
  • 1 mała cebulka
  • kilka ogórków kwaszonych
  • majonez
  • 1 łyżka musztardy
  • zielona pietruszka
  • sól, pieprz do smaku
Ale postanowiłam ją ulepszyć:

Moja SAŁATKA ZIEMNIACZANO-ŚLEDZIOWA - na zdjęciu (proporcje  na 2 - 3 os):
  • 6 średnich ziemniaków  ugotowanych w mundurkach
  • 1 op śledzi w oleju (filety śledziowe Lisner)
  • 1 średnia cebula
  • 4 ogórki konserwowe
  • 1 łyżka majonezu
  • 1 łyżka śmietany
  • sól i pieprz do smaku
  • zielona pietruszka
I męska wersja SAŁATKI ŚLEDZIOWEJ  autorstwa mojego męża (składniki - "na oko"):
  • 1 duże opakowanie filetów śledziowych  w oleju Lisner
  • 3-4 jajka na twardo
  • 6-8 ogórków kwaszonych (ok. 1 litrowy słoik)
  • ziemniaki ugotowane w mundurkach
  • majonez
  • sól.pieprz do smaku
Którą wybieracie? :-) 

2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...