piątek, 30 września 2011

Orkiszowe crumble ze śliwkami


Jakoś tak mam od pewnego czasu, że mam zawsze w zamrażarce wcześniej przygotowane kruche ciasto. Moje pociechy uwielbiają piec kruche ciasteczka, więc mama musi być przygotowana :-) ... a skoro jest sezon na śliwki postanowiłam upiec szybkie ciasto-crumble- kruszonkę ze śliwkami.



Składniki na ciasto:

  •  2 szkl.(400 g) mąki żytniej lub orkiszowej
  • 1 kostka (200 g) masła roślinnego
  • 4 żółtka
  • 100 g cukru trzcinowego
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

 i ...

  •  śliwki














Przygotowanie:

Do miski wsypać mąkę, cukier, cynamon, proszek do pieczenia,  dodać żółtka i miękkie masło.  Składniki wymieszać nożem, a potem ugniatać palcami, aby  nie zagrzać ciasta. Gotowe ciasto odstawić na  ok. 20 min do lodówki, gdy się speszymy , może być i krócej.
Formę smarujemy masłem roślinnym i obsypujemy płatkami owsianymi. Z ciasta rozwałkujemy okrągły lub prostokątny placek (w zależności od formy), układamy wcześniej przygotowane śliwki ,  przekrojone na pół. Możemy posypać je cynamonem. i wstawiamy do nagrzanego piekarnika. Pieczemy ok 20 min w 180 st.
Najlepiej smakuje ciepłe crumble z lodami waniliowymi :-) smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...