niedziela, 15 kwietnia 2012

Naleśniki czekoladowe z kremowym serkiem i malinami



Przepyszne naleśniki z odkrywczym dla mnie kremowym nadzieniem z malinami ( i znów wykorzystałam to co było w lodówce :-)). P O L E C A M! (Wielkimi literami!) ;-)



Składniki:
  • ok. 2 szklanki mleka
  • ok. 2 szklanki wody mineralnej gazowanej
  • 2 jajka
  • ok. 2 szklanki mąki
  • 2 łyżki naturalnego kakao
  • 1 łyżeczka cukru
  • szczypta soli
  • 1 "chlust" oleju ;-)

Nadzienie:
  • śmietana 18% Piątnica (dla mnie najlepsza)
  • serek Almette jogurtowy ( lub inny kremowy serek)
  • 1 łyżeczka cukru
  • maliny (u mnie mrożone)

Przygotowanie:

Nalewam do wysokiego garnka mleko i wodę mineralną, roztrzepuję w nich jajka i stopniowo dodaję mąkę, sól, cukier,kakao ciągle mieszając do momentu uzyskania odpowiedniej konsystencji. Na końcu wlewam trochę oleju i smażę naleśniki. Rozgrzewam olej na patelni tylko przy pierwszym naleśniku, do kolejnych już nie dodaję oleju.

Nadzienie:  to nic prostszego jak połączyć śmietanę 18% -tylko Piątnica (nie robię tu nikomu reklamy - po prostu używam jej od lat i smakuje mi najlepiej) plus kremowy serek (ja miałam Almette), ale myślę, że równie dobrze można użyć Mascarpone ,Twojego Smaku  lub innego ) i troszeczkę posłodzić.

Naleśniki z tym nadzieniem plus maliny są  -  po prostu pyszne!  zróbcie koniecznie! nastepnym razem dodam chilli ;-) 

2 komentarze:

  1. wyglądają wspaniale, zjadłabym takie pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Te podobają mi się jeszcze bardziej. Zdecydowanie to moje smaki.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...