niedziela, 23 września 2012

Ciasto dyniowe




Ciasto dyniowe, aromatyczne i wilgotne  - idealne na jesienne wieczory do herbaty, a wykonanie podobne do ucieranego ciasta marchewkowego jak tu. Może nie wyrośnie wysokie, ale z pewnością  zasmakuje wszystkim wielbicielom dyni.



Składniki:
- 4 jaja
- 3/4 szkl mąki
- 3/4 szkl cukru
- 1/2 kostki masła roślinnego
- 1 szklanka upieczonego miąższu dyni
-1 łyżeczka cynamonu
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- garść rodzynek

Przygotowanie:
Żółtka utarłam z cukrem, dodałam masło roślinne - zmiksowałam. Następnie dodałam mąkę z proszkiem do pieczenia i szklankę miąższu z pieczonej dyni (jak tu). Białka ubiłam na sztywną pianę, połączyłam z masą - delikatnie lecz dokładnie wymieszałam i przelałam całość do wysmarowanej uprzednio foremki (posypanej płatkami owsianymi). Piekłam ok 30-35 min w piekarniku z termoobiegiem rozgrzanym do 190 st. Przed podaniem można posypać cukrem pudrem lub polać lukrem cytrynowym (1/2 szkl. cukru pudru + kilka kropli soku z cytryny + 2-3 łyżeczki ciepłej wody). Trochę mi się przypiekło, ale smakowało wyśmienicie ;-)


2 komentarze:

  1. "Ciasto dyniowe, aromatyczne i wilgotne - idealne na jesienne wieczory do herbaty, a wykonanie podobne do ucieranego ciasta marchewkowego jak tu. Może nie wyrośnie wysokie, ale z pewnością zasmakuje wszystkim wielbicielom dyni."

    hehe no jak to możliwe, że wsadzenie do składu 4 jajek nic nie daje w kwestiach rośnięcia? ;) Bo nie one powodują, że ciasto rośnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wystarczy, że dodamy zbyt dużo pieczonej dyni, która jest dość wilgotna - inaczej się dzieje gdy dodajemy surową dynię startą na tarce. No i zbyt dużo bakalii - co często mi się zdarza :-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...