poniedziałek, 18 czerwca 2012

Hiszpańska tortilla z szynką i szparagami


Que viva Espana! ;-) po wygranej Hiszpanii na śniadanie proponuję lekko zmodyfikowaną wiosenną tortillę.



Składniki (na rodzinkę 2+2):
  • 6-7 jaj wiejskich
  • 1 mała cebulka
  • kilka plasterków szynki
  • garść zielonych szparagów
  • 3-4 ziemniaki (u mnie tym razem brak)
  • świeże zioła (pietruszka, koperek, szczypiorek)
  • sól, pieprz do smaku
Przygotowanie:
Przyznam, że początkowo, miała to być jajecznica ze szparagami .... ;-) bo za późno zaczęłam obgotowywać szparagi....a tak przynajmniej wyszło śniadanie rodem z Hiszpanii :-) Na patelni rozgrzałam łyżkę masła i łyżkę oleju z pestek winogron, w między czasie pokroiłam w plasterki cebulę, a szynkę w kostkę  i w miseczce roztrzepałam jajka, dodałam sól, pieprz oraz świeże zioła. Szparagi opłukałam i odcięłam zdrewniałe końcówki. Miałam takie piękne, zgrabniutkie szparagi  :-) Wrzuciłam na wrzątek i gotowałam ok 6-8 min w osolonej wodzie. W tym czasie na patelni smażyła się już cebulka z szynką. Następne w kolejności należy dodać ziemniaki pokrojone w plastry (ja tym razem nie dodałam) i na końcu szparagi - smażyć na małym ogniu pod przykryciem , aż zetnie się warstwa wierzchnia. Następnie przykryć talerzem, odwrócić na drugą stronę i zsunąć z talerza na patelnię, aby dopiec drugą stronę. Pokroić ( w naszym przypadku na  4części i ... comer , comer, comer! :-) Que aproveche! 

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...