niedziela, 8 stycznia 2012

Muffiny bananowe z figami


Rewelacyjne muffiny! Po raz pierwszy tak ładnie mi wyrosły ;-) Przepis podstawowy pochodzi z książki "Nigella Ekspresowo" na "Babeczki (muffinki) bananowe". Podobnie jak Nigella, bardzo nie lubię wyrzucać jedzenia, dlatego ten przepis bardzo przypadł mi do gustu. Lekko go zmodyfikowałam, wykorzystując resztki bakalii, które mi zostały po świątecznych wypiekach.



Składniki na ok. 12 muffinek:
  • 2-3 bardzo dojrzałe banany ( brązowa skórka, nie nadające się już za bardzo do  jedzenia)
  • 125 ml oleju roślinnego
  • 2 jajka
  • 250 g mąki
  • 100 g drobnego cukru
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 150 g kawałków toffi lub czekolady (w oryginalnym przepisie, ja zamiast tego dodałam figi i wiórki kokosowe) 
wg mojego pomysłu:
  • 1/2 szkl suszonych fig (pokrojonych w kosteczkę)
  • 3-4 łyżki wiórków kokosowych

Przygotowanie:
Piekarnik rozgrzej do 190-200 st. Przygotuj foremkę do muffinek i wyłóż ją papilotkami.  Banana rozgnieć widelcem na gładką masę i odstaw na bok. Do dużej miski wsyp mąkę, cukier, sodę i proszek do pieczenia. Do dzbanka lub miski wlej olej, wbij jajka i roztrzep. Mieszaninę wlej do miski z suchymi składnikami, wymieszaj i dodaj mus z banana. Dodaj pokrojone w kosteczkę figi i wiórki kokosowe, wymieszaj i nałóż ciasto do przygotowanych foremek. Piecz 20 min. Nie będziecie mogli oprzeć się temu smakowi :-)
Przy okazji wykorzystałam nowe foremki na mini muffinki ...
Jak Wam się podoba efekt? ;-)


4 komentarze:

  1. figi figi figi, uwielbiam je:) muffiny wygladają ślicznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! Zrobię w tygodniu, bo mam otwarte opakowanie fig. Tylko przejrzałe banany nabyć muszę :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie wyrosły! Uwielbiam bananowe wypieki :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...