poniedziałek, 9 stycznia 2012

Guacamole - dip z awokado w mojej nieco łagodniejszej wersji


Po sylwestrze zostało mi 1 samotne awokado, zrobiło się już bardzo miękkie, więc postanowiłam  je jak najszybciej wykorzystać, w możliwie najprostszy  sposób. W poszukiwaniu inspiracji, "przewertowałam" kilka blogów kilinarnych i na Kwestii Smaku znalazłam przepis na dip z awokado czyli przepis podstawowy na guacamole - tu link do oryginału - klik . Przepis okazał się dziecinnie prosty, lekko go zmodyfikowałam, zamiast tabasco, dodałam odrobinę chilli (pieprzu cayenne)



Składniki:
  • 1 dojrzałe awokado
  • odrobina oliwy
  • 1-2 łyżeczki soku z cytryny
  • 1 mały ząbek czosnku, drobno pokrojony i posolony
  • 1-2 łyżki drobno pokrojonej cebuli (ja nie dodałam)
  •  czubeczek łyżeczki mielonego chilli
  • sól i pieprz do smaku

Przygotowanie:
Rozgnieść awokado widelcem z oliwą z oliwek, sokiem z cytryny i czosnkiem, dodać resztę składników, wymieszać i doprawić do smaku. ja dałam trochę za dużo soku z cytryny, więc dla równowagi dodałam troszkę brązowego cukru. A ponieważ nie przepadamy za zbyt pikantną kuchnią, zamiast tabasco, dałam odrobinę chilli do smaku. Podawać z kukurydzianymi nachos. Bardzo smaczna i zdrowa przystawka! ;-) idealna nie tylko na Sylwestra, ale też na wieczorne spotkania ze znajomymi czy jako "przegryzka" podczas seansu w domowym kinie :-)
Pastę z awokado można wykorzystać jeszcze na wiele sposobów, m,.in. do kanapek lub grzanek.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...