piątek, 30 grudnia 2011

Cranberry Noel z makiem i żurawiną






A miały być najzwyklejsze ciasteczka Cranberry  Noel z żurawiną … no ale wymyśliłam, że zrobię je w wersji piegusowej. Inspirację znalazłam na blogach  marta-gotuje i chillibite - tu przepisy na oryginalne Cranberry Noel cookies.


Składniki :
  • 200g miękkiego masła
  • 1/2 szkl cukru ( ja dałam brązowy)
  •  2 łyżki mleka ( zapomniałam – nie dodałam)
  • 1/2 szkl. maku
  • 1/2 łyżeczki esencji migdałowej
  • 1 i 1/2 szkl mąki pszennej
  •  3/4 szkl. suszonej żurawiny
  •  1/4 szkl. rodzynek
  •  1/2 szkl. grubo posiekanych migdałów (użyłam płatków migdałowych)
  •  1/2 szkl.  wiórków kokosowych

Masło utarłam z cukrem. Nie dodałam mleka, bo zapomniałam ;-) ale za to dodałam ekstrakt migdałowy i stopniowo wsypywałam mąkę. Dobrze wymieszać lub zmiksować. Dodać mak – ponownie wymieszać.   Na końcu dodać żurawinę, rodzynki i migdały, wymieszać. Z ciasta uformować jeden lub dwa wałki o długości ok. 20-30 cm. Posmarować każdy wałek wodą lub mlekiem i obtoczyć w wiórkach kokosowych. Ciasto szczelnie owinąć w folię aluminiową. Chłodzić w lodówce ok 2 godzin, ja zostawiłam na noc.
Piekarnik nagrzać do 180 -190 st C, blachy wyłożyć papierem do pieczenia lub folią aluminiową. Ostrym nożem kroić plasterki ciasta o grubości ok. 0,5 - 1 cm, układać na blasze i piec ok. 15 minut, aż brzegi zaczną się rumienić. Po upieczeniu wyjąć z piekarnika i zostawić do całkowitego wystygnięcia. Muszę przyznać, że ciasteczka wyszły bardzo smaczne! ;-)













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...